3.03.2007

HAKİKATEN KREM KARAMEL;)

Krem karamel her zaman çok lezzetli,şık bir o kadar da meşakkatli bir tatlı olmuştu benim için
:(Olmuştu diyorum çünkü bugün fikrim Aybike'nin tarifini deneyince tamamen değişti.Bir kere o yumurtalarıyla çırpımı bile nezaket isteyen krem karamelimiz gitmiş yerine su dolu tepsiler istemeyen;) bırakın su dolu tepsileri fırın bile görmeye dayanamayacak kadar sorunsuz ama bir o kadar karamel sorumluluğu taşıyabilen yeni karamelimiz gelmişti.Benim dilim bu tatlıya yalancı krem karamel demeye asla yanaşmadığından siz lütfen evvel ahir yaptığınıza Krem Karamel demeye devam edin ama lütfen bu tarife de Hakikaten Krem Karamel dememe müsaade edin.Yoksa çok fena haksızlık olacak.Gece gece verdiği pozlara bir bakın n'olur!Artistik bir yanı var di mi?
Eğer ki....Elinizin altında;)

*1 kg.soğuk süt
*1 su bardağı şeker+1 çay bardağı şeker(Karamel için)
*1 çay bardağı mısır nişastası
*1 pk.vanilya(Ben 1,5 pk.kullandım)
*1 yumurta sarınız varsa.....Hiç durmayın derim...
-----------
-Önce 1 çay bardağı şekeri teflon bir tavada ve ağır ateşte karamelize edin. Kaplarınıza birer yemek kaşığı kadar paylaştırın.
-Sonra süt,şeker,nişasta,vanilya ve yumurta sarısını iyice çırpıp karıştıra karıştıra pişirin.
-Ocaktan alıp karamel döktüğünüz kaplarınıza kreminizi paylaştırın.Oda sıcaklığına gelen krem karamelinizi buzdolabında iyice soğutun.
-Bir tabağa krem karamelinizi ters çevirerek servis yapın...
Pişman olmayacaksınız.


Bu görmüş olduğunuz da bir börek efendim.Benim elde olanları değerlendirdiğim muhtemel böreklerden biri olması gerek;)Herkesin bildiği klasik bir börek bu.İçi lor peynir,rende soğan ve naneden oluşuyor.(Oğlanlar soğan görmeye dayanamadıklarından soğanı yok ederek kullandığım bir tarif yani...Biz severek yemiştik...Eminim sizin börekleriniz de öyledir;)
HAMİŞ:Aybike'ciğim,umarım senin ki kadar güzel olmuştur.Gerçi taklitler asıllarını aratır ama olsun varsın...Biz çok sevdik...Sağolasın...

33 yorum:

Adsız dedi ki...

terbiyesiz krem karamel'cik :)
Yazmasanız su dolu tepsilerde kıvama geldi diyeceğim.
Sevgili Aybike'nin ve sizin ellerinize sağlık.
Tarif ve yapışılı gerçekten çok pratik, bir o kadar da lezzetli görünüyor. Esaslısını ararmıyor.
Anlayışınıza sığınarak ben bu karamele yalancı yeride terbiyesiz krem karamel derim.:))
Sevgilerle

pecete dedi ki...

Süper olmuş bu. Hem de bir yumurta sarısı. Diyorum muhteşem kadınsın diye. Aybike de sağolsun. Yapıyorummm hemen...

NiNo dedi ki...

tesekkur ederim begendiginize cok sevindim super olmuslar yaptiklariniz ellerinize saglik burada seker hamuru yok yani arnavtlukta gida boyasida yok :( boyle guzel seyler gordukce cok imreniyorum yazin turkiyeye gelince bende alacagim :)) sevgiler

Adsız dedi ki...

hülyacığım hakikaten çok asil pozlar vermiş krem karamelin ellerine sağlık canımm

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cim,
Krem karamelimi gorunce cok sevindim, ellerine saglik. Ne kadar kolay ve ne kadar da lezzetli degil mi? Denemene cok sevindim , ellerine saglik. Laf aramizda cok enfes gorunuyor.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba hülyacığım, inanırmısın dün aybikenin sitesini gezerken tatlı krizim hafif hafif kendini göstermekteydi.. ve bu krem karameli görüp vuruldum. EN önemlisi yumurta sayısının azlığıydı.. Ve ben naaptın dün akşam aybikenin sitesinde gördüm vuruldum dakkasında yaptım. Senin dediğin gibi çoook lezzetli...

Bir kere yumurta kokmuyor.. ki benim en büyük korkumdur bir krem karamelde... Neysee amma övdüm :)

Sımsıcak sevgiler.. Sİze de kocaman bir afiyet olsun. Biz yedik bitti :))

kamiş dedi ki...

Bence de çok başarılı olmuş. Ben krem karameli yumurtasından dolayı sevmiyordum ama bunda çok az. Deneyeceğim ben de. Krem karamelinin kişiliği de hoşmuş.. ;)
Geçen yorumlarda beni atlamışsın, olsun, ben yine de seni seviyorum :))

Hülya dedi ki...

AYŞE'ciğim;e zaten benim de dilim bu kadar güzel bir tatlıya yalancı demeye dilim varmadığından paylaşıverdim üzerimde ki hislerini;)Evet evet aradığım kelime terbiyesiz olabilir.Bir bakar mısın benimkine haddi olmadan nasıl da salınıyor.Onca yumurtasızlığına ve buhar banyoları edememesine rağmen güzelliğine;)))
PEÇETE'ciğim;gerçekten aslını aratmayacak kadar iyi bir sonuç aldım.Tabii ki Aybike sayesinde;)Muhteşem kısmına yorum yazamayacağım ama:(
NİHAN'cığım;o imrenip imrenip de malzemesizlikten elin kolun bağlı olması ne demek ben çok çok iyi bilirim.En kötü hazır şeker hamuru stoklarsın yaz gelince;)
SEDA'cığım;e sen bir de onu karıştırana bak!!!
AYBİKE'ciğim;bir kere bizimle paylaştığıniçin bu tarifi asıl ben sana çok teşekkür ederim.Amerika'da pişir ben göreyim,ertesinde ben pişireyim.İşte bu paylaşımları çok seviyorum ve teknolojinin pek az rastlanan şu insancıl yanını...
ZEERİN-MİSSS'ciğim;tatlıyı yapmış,yemiş bir blogdaşım olarak bana verdiğin tad desteği için sana şükranlarımı sunuyorum...
KAMİLE'ciğim;kişilik sahibi bulduğun tatlım için sana ne desem bilmem ki!Pekiii seni görüp de görememiş olmanın üzerimde bıraktığı ezici güce ne demeli.Bu yük beni sen bu yorumu ve bir diğerini okuyana kadar beni mahvedecek.Umarım tez elden uğrarsın bana...
Asla es geçmem dediğim ve es geçildiğinde de acaip hayıflandığım bu yorum işinin de bu sayede ne hassas bir şey olduğunu şu saat itibariyle görmüş bulunmaktayım.Anladım ki biz insanoğlu asla asla dememeli...Hem bir dön bak bakayım kendine.Sen unutulacak kadın mısın???Sen onu benim pervasızlığıma ver ve bana karşı güzel olan tüm hislerine sıkı sıkı sarılmaya devam et...
Çok özür dilerim...İnşallah telafi edebilmişimdir....

Unknown dedi ki...

Canim kream karamel harika,borek ise kesinlikle guzel gorunuyor.BEnce gercek yada 2.eli hic farketmes.Emek emektir,her emek lezzetlidir Sevgili Hulya'cim.Seninde enegine saglik..

arayai actim biliyorum ama ancak oldu vede pcim beni uzer oldu.Sen bakam kusuruma olurmu:)

kamiş dedi ki...

Bu kadar etkili olacağını bilsem, Yapmazdım bu kadar sitem.
Tabi olur ya insanlık hali, Unutabilir insan bir şeyleri
Ben sadece hatırlattım oysa,
Sen içini ferah tut sakın ha!
Tabiki arkadaşız duygulara devam
Karşılıklı da olunca ne ala, tamam.
:))

KIKI'S DESIGN dedi ki...

hülacıım:)
krem karamel bana hep yumurta kokmuştur ve yumurta kokan şeyleri ben kattiyen yiyemem...
ama bunda neredeyse hiç yumurta yok yaşasın sayende krem karamel yiyceeeeeeeeeeemmmmmm!!!!
sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Banada krem karamel yapmak her zaman zor gibi görünmüştür. Ama bu tarif gerçekten çok kolay görünüyor. Börekde harika görünüyor. Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Günaydın;
Şeytan dürttü siteye bakayım dedim sabah sabah aman allahım oda ne krem karamel çocuklarımın ve benim en sevdiğimiz tatlı,şimdi ben bu kolay tarifi görürde yapmazmıyım? Hülyacım ellerine sağlık deneyince sonucu yazacağımm..

AHSEN

Adsız dedi ki...

:))çok güzeller sayfada değişikliklerde var ...

bu bloger ömer le beni delirtecek sayfa açıyoruz içini hazırlıyoruz fotoğraf yazı yerleştiriyoruz sonra tekrar girmek istediğimizde açılmıyor ...... bu kaçıncı deneme , bir yol göster hülyaaaa.


şifre belli yalnışlık yok nerde hata yapıyoruz anlamıyorum ama kabul etmiyor bir türlü yazılan şifreyi
vallahi çocuk perişan oldu sabahlara kadar yeni kurulum yapıcam diye olmadı bir el at bize wword pres çok yavaş işlediğinden onu açmamaya karar verdik sizin sisteme geçmeye çalışıyoruzda beceremedik :(

Hülya dedi ki...

GÜLENAY'cığım;er ya da geç biz hep burda olduktan sonra ne vakit uğradığının ne önemi var.Herşeye rağmen uğramış olman süper.Evet evet dediğin gibi emek emektir.Teşekkürler...
KİKİ'DESIGN'cığım;ben de yumurta kokusuna asla dayanamam.Bu yönüm aynı annem.Hele yıkanmış bir tabak,bardak herneyse bir yumurta kokusu alayım bittiğim gündür.Tabii kendimce çarelerim var benimde;)Asla yumurta kokmayan bir tatlı bu.Denersen pişman olmayacaksın;)
SELDA'cığım;gerçekten zor ve yumurtadan dolayı keyif bile kaçırabilen bu tatlı çok başarılı.Denemeni tavsiye ederim.
AHSEN ABLA'cığım;denersen pişman olmazsın;)Hele işten sizin gibi geç çıkanlar için bile süper kurtarıcı...Sonucunu dört gözle bekliyorum;)
AYNUR'cuğum;tevekkeli yoksun ne vakittir.Blogger beni de daraltıyor kimi zaman.Sayfayı yenilemeye çalışıyorum hop bir bakıyorum birşryler kaybolmuş.Deli oluyorum ben de.Linklerde başarılı olamadım şimdilik.Aslına bakarsan şu sıralar biraz da hastayım çok fazla sabrım da yok uğraşmaya.Hani bilen duyan varsa şablonlarla ilgili bir ayrıntı bana da yol gösterirse çok mutlu olucam...
Birtek bildiğim,şifrenle girdiğin sayfayı açamıyorsan yeni sayfa yapmaya kalktığında ilk sayfanın adını kabul etmiyor.Aslına bakarsan deneme yanılma yöntemiyle yapmaya çalışıyorum ben de ve zerre anlamazkan bu işlerden.HTML şifreleri konusunda ",/,< ihtisas yapıp tırlatmama az kaldı desem:(

Adsız dedi ki...

canım neyin var mevsimsel mi gripmisin dikkat et

Adsız dedi ki...

varım aslındada yorum yazamadım baktım yani göz hapsimdesin aşkolsun
geçen hafta ipini koparmışlar gibi geziip tozduk hop kuzy yan etki olarak ateşlendi iyi ciddi bir şey söz konusu değil ama sarsıcı oluyor küçük bir ateş durumu bile

inanmicaksın iki gecedirde sekizde uyuya kalıyorum . gerisini sen düşün artık . birde şu sistem böyle yapmasaydı şahane olacaktı , az kaldı ben diyer bölümü fullemişim şişti şişecek bir an önce yeni bir yer hazırlığı yapmalıyım . vord pres çok yavaş çalışıyor işletim sistemi şahane ama on saat bekleki açılsınn ..
(ikinciparagrafın noktalamalarını döşedim hemen )bazen gerçekten unutuyorum bu arada gerçekten nasılsın??

Hülya dedi ki...

AYNUR'cuğum,baktım sayfana.Kuzey hastalanmış geçmiş olsun.Benim debaoğaz ağrım var.Pastillerle geçirmeye çalışıyorum:(
Özlemle dolu yazın çok etkiledi beni bu arada...

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Uzun zamandır bloggermışsınız ve ben sizi yeni keşfettim. üzüldüm açıkçası. İkimizde Çanakkale'de yaşadığımıza göre isterseniz ve kabul ederseniz tanışalım diyorum. bana mutfakcami@hotmail.com adresinden ulaşırsanız ayrıntılı konuşabiliriz. yine görüşmek üzere...

Adsız dedi ki...

:)) çabuk iyileş

Hülya dedi ki...

BURCU'cuğum;seni burada görmekten çok ama çok memnunum.İyi ki bana uğradın.Teşekkürler...Her zaman beklerim ve misafirliğimi de kabul edersen çok ama çok sevinirim...
AYNUR'cuğum;söz hemen iyileşirim...

Adsız dedi ki...

Hülyacım
Dün akşam nihayet denedim çok kolay oldu.Bugün öğlen keyifle yedim harikaydı tadı.çocuklarda bayıldı,böyle kolay çok zaman almayan tariflerin tam bana göre.
kolay tatlı
kolay pasta
kolay börek
kolay kek vs. gibi bekliyorum..Ahsen

Hülya dedi ki...

AHSEN ABLA'cığım;bugün bu tatlıyla ilgili deneyenlerden aldığım 2.güzel yorum.Evet çok pratik.Bulduğum,bildiğim,denediğim tüm kolay ve aslını aratmaz tarifleri paylaşmaya devam..Yorumun için sağol...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Böyle bir tarifi, Ferhan'ın sitesinde de görüp çok beğenmiştim. Zor bildiğimiz krem karamel meğer kolaylıkla da yapılabiliyormuş dedim.
Ellerine sağlık, bu tam bir krem karamel olmuş hakikaten:)
sevgiler

Hülya dedi ki...

PINAR'cığım;inan aklımdaydın.Bir baktım ki uğramışsın.Kalp kalbe karşıymış hakikaten ve hakikaten karamel çok güzel ve kolay.
Gerçi senin canın pek yemek görmek istemeyebilir ama;)Zaten yemek görmemek için uğramadığını düşünmüş,Nazım şiiri koyarken de bir üst posta;beğeneceğini ummuştum.Özellikle Piraye resmini;)

ayseyaman dedi ki...

:)
Yine karşılaştık seninle t.krem karamel :)

Hülya dedi ki...

Ayşe'cik,karamelin üzerinden uzuuuun bir vakit geçtiğinden yorumunun başındaki t harfi neye hikmet diye düşünmüştüm.Sen bu tarife vakt-i zamanında Terbiyesiz Krem Karamel mi demişsin?Süpersin ya!!!!

PINAR dedi ki...

merhaba ben aybike hanımada yazdım ama cevap alamadım sizinki nasıl oluyorda fırınlanmadan tabağa çıkıyor bende denedim aynı tarifi tabağa çevirdiğimde dağıldı bir cevap alabilirsem sevinirim

Hülya dedi ki...

PINAR;krem karamelin soğuyup kendini toparlaması önemli.Acele davranmış olabilir misin?En garantisi 1 gece dolapda bekletmek.Kaba ters çevirmeden krem karamelle ,kabın arasından bir bıçakla çepeçevre geç ki yanlarda yapışma ihtimali varsa o da sıfırlansın...

Kolay gelsin...

PINAR dedi ki...

merhaba dediğiniz gibi bir gece dolapta beklettin öyle çevirdim tabağa ama yinede sizin resimdeki gibi jöle gibi olmadı dokunsan dağılıcak kıvamdaydı yine hatta bu sefer nişastayı ajda çay bardağıyla yani fazla koydum acaba fırınamı koymak lazım biraz

Adsız dedi ki...

Merhaba tarifi denedim çok güzel oldu herkese tavsiye ederim. Yalnız ters çevirdiğimde karamelin bir kısmı kâsenin dibinde kaskati şekerlenmiş halde çıkmadı sebebi ne olabilir bilgilendirirseniz sevinirim

Hülya dedi ki...

PINAR ;ajda bardaklardan değil benim ölçüm.Sanırım kıvamı bu farklılaştırmış olabilir.

ADSIZ ; kabların dibine ince bir kat karamel dökmek istiyor.Ben de de muhallebinin sıcağının eritemediği karamel bir miktar kabda kalmıştı.Bu karameli ne kadar fazla döktüğünüzle alakalı.

Sevgiler..

Figen dedi ki...

Karamel susuz olmuyor,kaba konulur konulmaz katılaşıyor.Suyla yapınca akışkan oluyor.Bir gece dolapta beklemesine rağmen kaplardan düzgün çıkmadı,Dağılan bir muhallebiydi.Karameller kapta kaldı.